Deling av informasjon
Selskapet vi vil aldri selge eller leie ut dine personlige opplysninger til tredjeparter for bruk uten ditt samtykke.
Partene
Selger er Splendit AS, Torgveien 15, 4016 Stavanger, [email protected], 51586560, 999 600 069, og betegnes i det følgende som selger/selgeren.
Kjøper er den forbrukeren som foretar bestillingen, og betegnes i det følgende som kjøper/kjøperen.
Kjøper er den forbrukeren som foretar bestillingen, og betegnes i det følgende som kjøper/kjøperen.
Tilgang til personlige opplysninger
Du kan oppdatere konstant kontakt kontoinformasjonen ved å logge på kontoen din. Hvis du ønsker å stoppe eller avslutte kontoen, og/eller fremskaffe dine personlige data, kan du ta kontakt på vår support avdeling. Vi vil oppbevare og bruke din informasjon så lenge din konto er aktiv, og/eller vi kan opprettholde din service, i samhold med vår juridiske forpliktelser, løse uoverensstemmelser og fullføre vår avtale.
Levering
Vi har normalt varen på lager og sender til deg dagen etter du har bestilt via e-post, telefon eller nettbutikken. Dette betyr at produktene er på vei til deg senest 2 – 3 dager etter. Hvis varen må bestilles, er leveringstiden som regel 1-2 uker.
Varer blir normalt levert av Bring Norge og PostNord. Hvis emballasjen er skadet, må det meldes til transportøren og https://databua.no eller send e-post til : [email protected]
Varer blir normalt levert av Bring Norge og PostNord. Hvis emballasjen er skadet, må det meldes til transportøren og https://databua.no eller send e-post til : [email protected]
Frakt og gebyrer
Frakt kommer i tillegg. Prisen på frakten er avhengig av størrelse, vekt og avstand til mottaker. Vår minstesats er kr 95,-
Betaling
Ved utsjekking kan kjøperen velge mellom to betalingsalternativ: QuickPay eller Vipps.
Dersom kjøperen velger QuickPay ved betaling har kjøperen alternativet å betale med VISA, MasterCard eller Maestro.
Selgeren kan kreve betaling for varen fra det tidspunkt den blir bestilt.
Dersom kjøperen velger QuickPay ved betaling har kjøperen alternativet å betale med VISA, MasterCard eller Maestro.
Selgeren kan kreve betaling for varen fra det tidspunkt den blir bestilt.
Vilkår ved postoppkrav/etterkrav
Ved postoppkrav betales varen på postkontor eller ved levering. Et ekspedisjonsgebyr på 50 kr legges til ordren.
Pakker som ikke blir hentet
Pakker som ikke hentes innen 2 uker sendes automatisk tilbake til Databua. For uavhentede pakker som kommer i retur må det betales returfrakt og behandlingsgebyr pålydende 400,-
Angrerett
Angrer du kjøpet, har du rett til å returnere varen innen 14 dager. Det eneste kravet er at varene ikke er brukt eller skadet.
Returfrakt
Kontakt databua.no eller sent e-post til [email protected] for å få et returfraktbrev sendt til deg.
Tilbakebetaling
Tilbakebetalingen blir kun gjort til samme kort/konto som betalingen ble utført fra.
Garanti på nye varer
Nye produkter leveres med to år garanti fra kjøpsdato. Visst ikke annet er avtalt.
Garanti på brukte varer
Vi gir garanti på ett års fra kjøpsdato hvis ikke annet er avtalt Brukte pc-batterier garanterer vi for minst 30-60 minutter varighet. under 30 min varighet byttes batteriet i tilsvarende batteri med lengre varighet.
Reklamasjon / Mangel ved varen
Hvis det foreligger en mangel ved varen må kjøper innen rimelig tid etter at den ble oppdaget eller burde ha blitt oppdaget, gi selger melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen. Kjøper har alltid reklamert tidsnok dersom det skjer innen 2 mnd. fra mangelen ble oppdaget eller burde blitt oppdaget. Reklamasjon kan skje senest to år etter at kjøper overtok varen. Dersom varen eller deler av den er ment å vare vesentlig lenger enn to år, er reklamasjonsfristen fem år.
Reklamasjon til selgeren bør skje skriftlig.
Retting eller omlevering
Kjøperen kan velge mellom å kreve mangelen rettet eller levering av tilsvarende ting. Selger kan likevel motsette seg kjøperens krav dersom gjennomføringen av kravet er umulig eller volder selgeren urimelige kostnader. Retting eller omlevering skal foretas innen rimelig tid. Selger har i utgangspunktet ikke rett til å foreta mer enn to avhjelpsforsøk for samme mangel.
Ved reklamasjon sender vi et returfraktbrev. Når vi har godkjent reklamasjonen, reparerer vi varen eller sender deg en ny.
Reklamasjon til selgeren bør skje skriftlig.
Retting eller omlevering
Kjøperen kan velge mellom å kreve mangelen rettet eller levering av tilsvarende ting. Selger kan likevel motsette seg kjøperens krav dersom gjennomføringen av kravet er umulig eller volder selgeren urimelige kostnader. Retting eller omlevering skal foretas innen rimelig tid. Selger har i utgangspunktet ikke rett til å foreta mer enn to avhjelpsforsøk for samme mangel.
Ved reklamasjon sender vi et returfraktbrev. Når vi har godkjent reklamasjonen, reparerer vi varen eller sender deg en ny.
Mindreårige
Om du er mindreårig (yngre enn 18 år) så må du ha dine foresattes godkjenning for at du kan få bestille varer hos oss.
Trykkfeil
Vi reserverer oss for trykkfeil og feil prissettinger på websiden og forbeholder oss retten til å avvise ordre.
Konfliktløsning
Klager rettes til selger innen rimelig tid. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukertilsynet for mekling. Forbrukertilsynet er tilgjengelig på telefon 23 400 600.
Europa-Kommisjonens klageportal kan også brukes hvis du ønsker å inngi en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruker bosatt i et annet EU-land. Klagen inngis her: http://ec.europa.eu/odr.
Europa-Kommisjonens klageportal kan også brukes hvis du ønsker å inngi en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruker bosatt i et annet EU-land. Klagen inngis her: http://ec.europa.eu/odr.